Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Vállalkozás adatai:
A vállalkozó neve: Varga Gábor egyéni vállalkozó
A vállalkozás székhelye: 2500 Esztergom, Bartók Béla u. 49.
A vállalkozás elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: emeltmatkem@gmail.com
Adószáma: 42986874-1-31
Telefonszámai: +36309422850
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató adatai: Webnode AG, székhelye: Badenerstrasse 47, 8004 Zurich, Svájc
Alapvető rendelkezések:
1.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény ("Ptk.") és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
1.2. A jelen ÁSZF 2024. augusztus 1-jétől határozatlan időtartamra lép hatályba, és a Szerződő Felek részéről a hatálybalépés napján, továbbá az azt követően megkötött adásvételi jogügyletekre tartalmaz kötelező tartalmú rendelkezéseket.
1.3. A Felhasználó, amennyiben belép a Vállalkozás által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa a jelen ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.
1.4. A Vállalkozás jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-t. A módosításokat a Vállalkozás azok hatályba lépése előtt 10 (tíz) nappal a weboldalakon közzéteszi. A Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
1.5. A Vállakozás fenntart magának minden jogot a emeltmatkem.hu weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a emeltmatkem.hu oldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének terjesztése, feldolgozása és értékesítése a Vállalkozás írásos hozzájárulása nélkül.
Regisztráció, hírlevél-feliratkozás
2.1. A weboldalon a Felhasználók egyes tartalmakhoz csak regisztrációt követően férhetnek hozzá.
2.2. A regisztráció során a Felhasználónak meg kell adnia a nevét, e-mail címét és a belépéshez szükséges jelszót.
2.3. A regisztráció előfeltétele, hogy a Felhasználó megismerje és elfogadja a jelen ÁSZF és az adatkezelésre vonatkozó Adatvédelmi szabályzat rendelkezéseit.
2.4. A regisztráció automatikusan elfogadásra kerül, a Felhasználó a regisztrációt követően rögtön bejelentkezhet a weboldalra megadott e-mail címmel és jelszóval, és hozzáférhet a weboldal korlátozott hozzáférésű tartalmaihoz.
2.5. Ha a Felhasználó elfelejtette a belépéshez szükséges jelszavát, az "Elfelejtetted a jelszavad?" oldalon e-mail címe megadásával igényelhet új jelszót. Az e-mailben kapott linkre kattintva a Felhasználó megadhatja új jelszavát, amit a megerősítést követően rögtön használhat a weboldalra történő belépéshez.
2.6. A weboldalon történt regisztráció törlésére irányuló szándékát a Felhasználó e-mailben jelezheti az emelmatkem@gmail.com címen. A Vállalkozás az ilyen jelzés kézhezvételétől számított három napon belül törli a Felhasználó regisztrációját, ezáltal a Felhasználó elveszíti a hozzáférést a weboldal korlátozott hozzáférésű oldalaihoz.
2.7. A Felhasználó a regisztráció során eldöntheti, hogy fel kíván-e iratkozni a weboldal elektronikus hírlevelére. Amennyiben a Felhasználó megjelöli a feliratkozásra vonatkozó lehetőséget, hozzájárul ahhoz, hogy a megadott e-mail címre marketing célú üzeneteket és személyre szabott ajánlatokat kapjon.
2.8. A hírlevélre való feliratkozás regisztráció nélkül is lehetséges a weboldal kezdőlapján, a keresztnév és érvényes e-mail cím megadásával.
2.9. A Felhasználó a hírlevélről leiratkozhat az e-mailben kapott hírlevelek szövegében található "Leiratkozás" feliratra kattintva, vagy e-mailen is jelezheti szándékát az emelmatkem@gmail.com címen.
Megvásárolható termékek és szolgáltatások köre
3.1. A webshopban megjelenített termékek és szolgáltatások kizárólag online rendelhetők meg. A feltüntetett árak ÁFA-t nem tartalmazó (nettó) árak és forintban értendők. A szolgáltatási jogviszony a rendelés véglegesítésével jön létre.
3.2. A webshopban a Vállalkozás részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a tananyagok részletes tartamát, élő online órák esetén az óra pontos időpontját. A termékek és szolgáltatások adatlapján megjelenített képek illusztrációként szerepelnek.
3.3. A termékekre és szolgáltatásokra a weboldalon feltüntetett árak vonatkoznak. A megrendelés leadása után a rendszer egy automatikus visszaigazoló e-mailt küld, az abban szereplő árakra a Vállalkozás árgaranciát vállal, azaz a megrendelt termékekről, függetlenül a megrendelés leadása után történő árváltozásoktól, a visszaigazolásban szereplő árakon fogjuk kiállítani a számlát.
3.4. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Vállalkozás teljes körűen tájékoztatja a Megrendelőket az akció mértékéről és annak pontos időtartamáról.
3.5. A Vállalkozás vállalja, hogy a Megrendelő számára biztosítja a megrendelt digitális tananyagokhoz való hozzáférést, illetve az élő online órán való részvétel lehetőségét.
3.6. Élő online órára való jelentkezés esetén a Vállalkozás e-mailben elküldi az online órához való csatlakozáshoz szükséges információkat (Google Meet-meghívó). Emellett a Vállalkozás hozzáférést biztosít a Megrendelőnek az online óra felvételeihez és az óra témájához kapcsolódó további tananyagokhoz (Google Drive-mappa).
3.7. Digitális tananyagcsomag vásárlása esetén a Vállalkozás hozzáférést biztosít a Megrendelőnek a tananyagokhoz és videofelvételekhez. (Google Drive-mappa).
3.8. A Vállalkozás fenntartja magának a jogot, hogy egyénileg bírálja el, hogy kinek van lehetősége igénybe venni az általa kínált szolgáltatást.
3.9. A Vállalkozás fenntartja magának a jogot, hogy az előzetesen elfogadott jelentkezést követően, a szolgáltatást indoklás nélkül is megtagadja. Ilyen esetben a szolgáltatás teljes díja visszatérítésre kerül.
Rendelés menete
4.1. Az emeltmatkem.hu webshopban történő vásárlás az elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. A megrendeléssel kapcsolatos információk helyességéért, valóságnak való megfeleléséért a Megrendelő felelős. A regisztráció illetéktelenek részére nem hozzáférhető módon, biztonságban való tartása a Megrendelő kötelezettsége, mivel a regisztráció szavatolja a Megrendelő személyes jelenlétét a weboldalon. A weboldalon közzétett ÁSZF egyes feltételei változhatnak, amelyek a közzététel napjától 2 (kettő) nap elteltével hatályosak a Megrendelő megrendeléseit illetően.
4.2. A 2001. évi CVIII., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról alkotott törvény értelmében a weboldalon leadott megrendelés a Felek között magyar nyelven létrejött, írásba foglalt szerződésnek minősül.
4.3. Amennyiben a megrendelés előtt a termékkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban a Megrendelő részéről bármilyen kérdés merülne fel, azt az emeltmatkem@gmail.com e-mail címen jelezheti.
4.4. A Megrendelő a webshop értelemszerű alkalmazásával az úgynevezett "Kosárba" tudja gyűjteni a kiválasztott termékeket és szolgáltatásokat. A Megrendelő a "Kosár" tartalmát a rendelés véglegesítéséig szabadon módosíthatja, teljesítési kötelezettsége a "Megrendelés befejezése" gomb alkalmazásával keletkezik.
4.5. A megrendelés elküldését követően a Megrendelő automatikus visszaigazolást kap a megadott e-mail címre. Amennyiben e visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül a Megrendelő részére nem érkezik meg, akkor a Vállalkozás ajánlati kötöttsége, illetve a Megrendelő bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik. Előfordulhat, hogy a regisztrációkor hibásan megadott e-mail cím, vagy a Megrendelő e-mail fiókjának "spam" beállításai miatt nem érkezik meg az igazolás. A Megrendelő által hibásan megadott e-mail cím vagy a "spam" szűrő működése okán elmaradó e-mail visszaigazolásért felelősséget nem vállalunk.
4.6. A Vállalkozás fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében.
Fizetési módok
5.1. A webshopban megrendelt termékek és szolgáltatások vételárának kiegyenlítése csak az alábbiakban meghatározott fizetési módok (banki átutalás, online bankkártyás fizetés, PayPal) valamelyikének igénybevételével történhet.
5.2. A vételár kiegyenlítésének határideje a megrendelés véglegesítésétől számított 3 nap, élő online óra esetén legkésőbb az óra kezdete előtt 24 órával.
5.3. A Megrendelő a rendelés véglegesítésével elfogadja, hogy a fizetési mód megváltoztatására nem nyílik lehetősége.
5.4. Bank átutalásos fizetési mód esetén a Megrendelő a vételárat előre átutalja a Vállalkozásnak a Vállalkozás által megadott bankszámlára. A Vállalkozás legkésőbb az általa megadott bankszámlára hiánytalanul átutalt vételár megérkezését követő munkanapon kezdi meg a Megrendelő rendelésének teljesítését. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a pénzintézeti átutalás jóváírásának időtartamát a Vállalkozás nem áll módjában befolyásolni, ennél fogva a Vállalkozást az esetleges átutalási késedelemből fakadóan felelősség nem terheli.
5.5. Az online bankkártyás fizetés választása esetén a megrendelés leadásakor kell a Megrendelőnek megadni a bankkártyaadatait a vételár kiegyenlítéséhez. A fizetés a Stripe rendszerén keresztül történik, ami elfogadja a Visa, a Mastercard, az American Express, és a UnionPay kártyákat is. Sem a Vállalkozás, sem a Stripe nem fér hozzá és nem tárolja a bankkártyaadatokat.
5.6. A PayPal-fizetés választása esetén a rendelés leadását követően a rendszer a PayPal fizetési oldalára irányít át, ahol a vételár kiegyenlíthető a PayPal-fiókba történő belépéssel, illetve bankkártyaadatok megadásával is.
A megrendelések feldolgozása és teljesítése
6.1. A megrendelések feldolgozása folyamatosan történik. Digitális tananyag vásárlása a Vállalkozás a visszaigazolástól számított 1-2 munkanapon belül hozzáférést biztosít a Megrendelő számára a tananyagokhoz. Élő online órára való jelentkezés esetén a Vállalkozás 1-2 munkanapon belül elküldi a Megrendelőnek a meghívót az online órához való csatlakozáshoz szükséges linkkel, illetve - legkésőbb az online óra kezdési időpontjáig - megosztja a Megrendelővel az órához tartozó tananyagokat.
6.2. Ha a Vállalkozás a szerződésben vállalt kötelezettségét technikai okok nem tudja teljesíti (pl. online óra technikai okok miatt történő elmaradása), köteles erről a Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Megrendelő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 10 (tíz) napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése nem mentesíti a Vállalkozást szerződésszegése egyéb következményei alól.
6.3. A tananyagok használatához, illetve az online órákon való részvételhez szükséges technikai eszközök és feltételek (PC, táblagép vagy okostelefon, megfelelő hardverek és szoftverek, megfelelő sebességű internetkapcsolat) teljesüléséről a Megrendelőnek kell gondoskodnia. Ha a Megrendelő saját hibájából adódóan nem tudja fogadni a megrendelt tananyagokat vagy nem tud részt venni az online órán (pl. rosszul megadott e-mail cím, technikai feltételek hiánya), akkor a vételár nem jár vissza.
6.4. Megrendelés törlése a Megrendelő kérésére csak abban az esetben lehetséges, ha annak feldolgozása még nem kezdődött meg.
Számlázás
7.1. A webáruházban leadott rendelésről számlát állítunk ki, amelyet elektronikus formában email-ben kap meg a vásárló a rendelés feldolgozása után. A számlákat a számlázz.hu rendszerével állítjuk ki. A számlákat elektronikus formában megőrizzük 8 (nyolc) évig a számlázz.hu által fenntartott tárhelyen.
Elállás joga
8.1. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés m) pontja alapján nem illeti meg a teljesítés megkezdését követően elállási vagy felmondási jog, mivel a digitális tananyagok és online órák a fenti Korm. rendelet értelmében nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalomnak minősülnek, amelyek tekintetében, ha a Vállalkozás a Megrendelő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Megrendelő a beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási / felmondási jogát, akkor Megrendelő nem gyakorolhatja az elállási / felmondási jogot.
Kellékszavatosság
9.1. A Megrendelő a Vállalkozás hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
9.2. Szavatossági igénye érvényesítéséhez a Szerződés megkötését a Megrendelőnek kell bizonyítania. A Szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló dokumentumot a Megrendelő bemutatja.
9.3. Ha a Vállalkozás a Megrendelő szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – 3 (három) munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Megrendelőt.
9.4. A Vállalkozás törekszik arra, hogy a hibás teljesítés kijavítását vagy kicserélését legfeljebb 15 (tizenöt) napon belül elvégezze.
9.5. A Felhasználó – választása szerint – a következő kellékszavatossági igényekkel élhet: kérheti a megrendelt termék vagy szolgáltatás javítását vagy cseréjét, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, vagy nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
9.6. A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölni. A Megrendelő a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
9.7. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve szolgáltatást a Vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
9.8. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Vállalkozás a termékek vagy szolgáltatások felhasználásával elért tanulmányi eredményekért, illetve a szerződésszerűen szolgáltatott termékek és szolgáltatások felhasználásából eredő bármely következményért nem vállal felelősséget, az ilyen természetű igények érvényesítését a felek kizárják.
9.9. A weboldalon közzétett összes adat, információ és tananyag tartalmazhat hibákat. A szerződés megkötésével a Megrendelő tudomásul veszi, hogy a termékeket és szolgáltatásokat az esetleges hibákkal együtt használja.
Panaszkezelés
10.1. Amennyiben a Megrendelőnek panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az emeltmatkem@gmail.com e-mail címen, postai levél útján (2500 Esztergom, Bartók Béla u. 49.) illetve telefonon (+36309422850) is közölheti.
10.2. A Vállalkozás a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát elküldi a Megrendelőnek. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozás a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát elküldi a Megrendelőnek.
10.3. A Vállalkozás az írásbeli panaszt 14 (tizennégy) napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 (három) évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
10.4. A Megrendelő valamely fogyasztóvédelmi problémájának megoldása érdekében az alábbi intézményekhez fordulhat segítségért:
- a Fogyasztóvédelmi Hatóság fogyasztóvédelmi jogszabálysértés esetén jár el,
- a békéltető testület egyéni ügye megoldásában segít,
- az Európai Fogyasztói Központ határon átnyúló fogyasztói jogvitája megoldásában segít.
További információ: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/hova_fordulhatok
Szerzői jogok
11.1. A más weboldalakról vett szöveges tartalmak, illetve képek felhasználása minden esetben forrásmegjelöléssel történik. Minden egyéb a weboldalakon megjelenített tartalom, illetve a megvásárolható digitális tananyagok és online órák tartama és felvételei a Vállalkozás szerzői jogi védelme alatt állnak.
11.2. A digitális tananyagok megtekintése és használata, illetve az online órákon való részvétel kizárólag a Megrendelő számára, saját célra engedélyezett. A letöltött / kinyomtatott tananyagokat vagy azok bármilyen részletét tilos harmadik személlyel megosztani, lemásolni, sokszorosítani, mások számára hozzáférést biztosítani, illetve csoportos megtekintésre használni. Az online órákon tilos saját video- vagy hangfelvételeket, illetve fotókat készíteni.
11.3. A tartalmak bárminemű jogosulatlan, a Vállalkozás előzetes beleegyezése nélkül történő felhasználása büntetőeljárás megindítását vonja maga után.
Vegyes rendelkezések
12.1. Ha jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
12.2. Amennyiben a Vállalkozás a ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a vállalkozás egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a ÁSZF valamely lényegi feltételéhez vagy kikötéséhez, nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
12.3. A weboldalon való vásárlás feltételezi a Megrendelő részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. A Megrendelőt terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
12.4. A Vállalkozás nem felelős semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be, ideértve, de nem kizárólagosan:
- a weboldal használatából, vagy üzemzavarából,
- az információtovábbítási késedelemből adódó,
- vírusok okozta, szoftverhibából, internetes hálózat hibájából, rendszerhibából vagy egyéb technikai jellegű hibából eredő károkért.
12.5. A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket békés úton rendezzék. Ennek eredménytelensége esetén a Megrendelő a Vállalkozás székhelye szerinti békéltető testülethez fordulhat:
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-012
Elnök: Dr. Bures Gabriella
Honlap cím: www.kem-bekeltetes.webnode.hu
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu